Nina Redžepagić: Nemate dobro društvo ako nemate dobru kulturu

O javnoj sferi i poslovnoj etici, angažovanosti u skladu s razumijevanjem duha vremena, neophodnosti podizanja svijesti i stanju u kulturi, za Graciju govori vlasnica PR agencije OR i predsjednica Savjeta Gradskog pozorišta

Razgovarala Danijela Đonović
Foto Vesela Mišković

Podgoričanka Nina Redžepagić konsultantica je i trenerica iz oblasti komunikacija, kako u privatnom sektoru, tako i u okviru EU i UNDP projekata. Jedan je od predavača u CEPI PR obukama, a učesnica je i moderator u sferi komunikacija i medija. Članica je Upravnog odbora Udruženja filmskih reditelja i producenata Crne Gore, predsjednica Savjeta Gradskog pozorišta, te vlasnica producentske i PR agencije OR iz Podgorice.
Nakon studija istorije i kritike pozorišta i televizije na državnom fakultetu u Bolonji, Nina je završila režiju i nastavila magistarske studije produkcije na filmskoj akademiji ESRA. Ovu mladu ženu izuzetne energije i duha odlikuje radoznalost, a širok opus interesovanja i angažovanja u sferi umjetnosti, filma, pozorišta, muzike, komunikologije i nauke, potvrđuje smislenu egzistenciju kroz produktivan rad i stvaralaštvo. Rediteljka, producentkinja i koproducentkinja brojnih filmskih, pozorišnih i multimedijalnih kulturnih i korporativnih projekata, dio je producentske priče više nagrađivanih crnogorskih filmova Umir krvi, Dječaci iz Ulice Marksa i Engelsa, Move on, Varvari, kao i nezavisnih pozorišnih projekata Tajna čarobne gitare i Maćado te festivala poput Electronicbeats i Otvoreni dani nauke.

“Naučila sam da ipak volim sebe, jedino što bih konstatovala je da sam malo umorna”

Pregled Vaše biografije svjedoči da prožimate različite profesije koje su u spoju s kulturom i umjetnošću te da ste angažovani na gotovo svim poljima. Čini se da ste u stalnoj akciji i kreaciji?
– Eto nam nove riječi, dakle, u “kreakciji” sam. Sviđa mi se. Uspjeh na jednom polju često pravi inspiraciju i rješenje na drugom polju. Ne vjerujem da bih mogla da zamislim sve ove godine rada na jednoličnom poslu. Potrošila bi me monotonija nekog uže specijalizovanog poziva. Srećom ima ljudi koji se baš na takvim pozicijama osjećaju najostvarenije, pa društvo može valjano da funkcioniše.
Bili ste producent i koproducent filmskih, televizijskih, pozorišnih, multimedijalnih projekata i festivala. Koje su to vrijednosti koje Vas opredijele da prihvatite određeni projekat?
– Kada u kreativnoj industriji nastaju sadržaji ne može se isključiti stvar ličnog ukusa, na kraju krajeva to ne bi bilo ispravno. Producent koji odluči da se zauzme za neki projekat mora da vjeruje u tu priču, ali i da uvijek ima na umu konzumente kulturnog sadržaja. Ne kažem da sam sve komade birala strogo po svom senzibilitetu, jer je kultura tržišna, već sam za neke vjerovala da će ih dobro primiti većina publike, iako nijesu potpuno moja “žica”, za neke sam vjerovala da će donijeti odličnu reklamu državi, za neke sam neuobičajeno mnogo povjerenja oslanjala na umjetnike, stvaraoce koji su nosioci projekta. Odlučiti se da budete producent nekog projekta, znači odlučiti se za preuzimanje odgovornosti, za pohvale i kritike. Baš kao i u svakom poslu.

“Kad vam je zanimanje odnosi sa javnošću, onda je neophodno da vodite računa o svakom svom odnosu u javnosti, od onog u prevozu, prodavnici, ulici, koncertu, do uskog, plaćenog, poslovno angažovanog”

Vlasnica ste PR agencije OR, a više od deset godina i trenerica iz oblasti protokola i komunikacija. Šta je prvo što naučite polaznika treninga?
– Prvo što im kažem je – ne morate reći čitavu istinu, ali sve što kažete mora biti istina. Često polaznici dođu sa nekim već dobro usvojenim praksama u komunikacijskom radu, pa se onda bavimo “rupama” u znanju, a ne azbučnim redom učenja. Jako držim do tačnosti protokola kao ogledala kulture, ozbiljnosti, profesionalnosti. Eto, ako moraju, neka budu dvije poruke – gorepomenuta, i lijepo ponašanje.
Kako biste definisali vrhunskog PR-a?
– Vrhunski PR je prije svega vrhunski menadžer koji ima za cilj da unaprijedi imidž i izgradi ili unaprijedi kvalitetan identitet klijentu, vodeći računa i o javnom interesu. PR menadžer je upravo osoba koja često čak i slobodno vrijeme koristi za usavršavanje znanja i vještina, na istraživanje novih tehnika i načina, na usvajanje novih praksi. U današnje vrijeme, kada su toliko aktuelne fake news, jako je važno znati da dobar PR mora poštovati poslovnu etiku i govoriti istinu.
Kad vam je zanimanje naslovljeno “odnosi sa javnošću”, onda je neophodno da vodite računa o svakom svom odnosu u javnosti, od onog u prevozu, prodavnici, ulici, koncertu, do uskog, plaćenog, poslovno angažovanog.
Da li se u toj ulozi bolje snalaze žene ili muškarci?
– Onaj dio populacije koji i dalje tvrdi da su npr. žene loši vozači će vjerovatno tvrditi da su muškarci i u PR-u bolji. Imamo isto tako i dio populacije koji vjeruje da je recimo zgodna, profesionalno neiskusna žena nužno bolji PR predstavnik od stručnog ali neatraktivnog muškarca. To je stvar rodnih ili estetskih predrasuda, a one nas odvajaju od istine koja je sasvim individualna stvar u svakom poslu, pa tako i u ovom.
Globalizacija stvara novu svjetsku kulturu koja sve više promoviše ženske liderke i menadžere i to me izuzetno raduje. U svom okruženju imam sjajne primjere vrhunskih PR menadžera, kako žena tako i muškaraca.

Gracija 176, 7.2.2020.

Možda vam se dopada

Komentari

učitavam...