Sve o jogurtu

Pored mlijeka, jogurt je najzastupljeniji mliječni proizvod u ishrani. Njegovi sastojci su pažljivo ispitani tokom proteklih nekoliko decenija i zbog mnogobrojnih pozitivnih djelovanja na zdravlje proglašen je funkcionalnom hranom

Krajem šezdesetih jogurt i nije bio tako popularna namirnica. Njegova kompaktnost, bijela boja, diskretno kiselkast ukus i staklena ambalaža činili su da većina konzumenata budu odrasli. Tokom naredne decenije desio se pravi preokret: ambalaža postaje plastična, jogurt kremastiji i počinju da se proizvode sa dodatkom voća. Ali, prava revolucija je nastupila osamdesetih, dodavanjem probiotskog fermenta. Devedesetih počinju da se razvijaju dvije vrste proizvoda: jedni koji slijede ideju onog “starog” kompaktnog, bijelog jogurta, a drugi koji nastavlja da razvija ideju o jogurtu kao ukusnom međuobroku i desertu, uz dodatak žitarica, komadića voća i keksa. U svakom slučaju, jogurt je uvijek predstavljao sinonim zdrave ishrane, mnogi ga konzumiraju za doručak, neki tokom dana u vrijeme pauze za ručak, a dosta je onih kojima služi kao zamjena za voće.

Šta su probiotici ili probiotski fermenti? Radi se o posebnim fermentima koji pomažu u održavanju zdravlja crijeva. Najčešće se koriste Bifidobacterium, koji jačaju imunitet organizma, redukuju holesterol u krvi i štite u slučaju alergijskih reakcija, posebno kod atopijskog dermatitisa; zatim Lactobacillus acidophilus, koji smanjuje rizik od crijevnih i vaginalnih infekcija, vraća ravnotežu crijevne flore nakon liječenja antibioticima, i Lactobacillus casei koji pomaže kod proliva, pospješuje probavljanje laktoze i sprečava štetno djelovanje određenih klica.

Šta obično sadrži jogurt? Mnoge supstance korisne za naš organizam. Kalcijum, veoma važan mineral za rast, razvoj i održavanje zdravlja kostiju u svakoj starosnoj dobi, naročito kod djece i adolescenata. Vitamine, na primjer, iz grupe B i PP, koji imaju određenu funkciju u transformisanju ugljenih hidrata, masnoća i proteina u energiju, a osim toga, blagotvorno djeluju na imunitet i nervni sistem.

Dan u znaku jogurta Jogurt možete da konzumirate uz sve obroke ili kao samostalan obrok. Za doručak umjesto uobičajene šolje mlijeka – lakše se vari i sadrži manje kalorija, najbolje u kombinaciji sa žitaricama. Za prijepodnevnu užinu – voćni jogurt. Za ručak: uz tost bijeli, probiotski, a nakon toga se zasladite voćnim jogurtom. Poslijepodnevna užina: čokoladni jogurt – ipak sadrži manje kalorija od sladoleda ili komada torte. Večera: nemasni jogurt sa biljnim ekstraktima – izvrstan i osvježavajući desert, a uz to pospješuje varenje.

Jogurtom protiv prehlade U sezoni prehlade i gripe imunitet jačajte svakodnevnim ispijanjem šoljice probiotičkog jogurta. Dobre bakterije koje se nalaze u jogurtu jačaju imunitet i smanjuju rizik od infekcija gornjih disajnih puteva. Najviše dobrih bakterija nalazi se u jogurtu i kefiru.

Probioticima i protiv depresije Kako su probavne smetnje uglavnom povezane sa psihičkim poremećajima uzrokovanim stresom, probiotički jogurt može pomoći i u liječenju nervoze i depresije. “Uskoro bismo umjesto antidepresiva mogli da prepisujemo jogurt sa određenim probiotikom”, tvrdi irski neurolog Džon Krajan.

Za zdrave zube Mala djeca koja najmanje četiri puta sedmično piju jogurt imaju 22 % manju šansu za dobivanje karijesa. Istraživanje na 2.000 trogodišnjaka proveli su japanski stručnjaci, koji naglašavaju da se radi o običnom jogurtu, bez šećera i aditiva.

GRACIJA 62/2015.

Booking.com

Možda vam se dopada

Komentari

učitavam...