spot_img

Ivona Blagojević: Imala sam sreću da učim od najboljih

O novinarskom i voditeljskom poslu, timskom radu, ali i izazovima živog programa, za Graciju govori poznato TV lice te otkriva gdje su njeni izvori dobre energije kao i gdje će dočekati novu godinu

spot_img

Razgovarala Danijela Đonović
Foto Vesela Mišković

Urednica zabavnog programa na TV Adria, Ivona Blagojević, karijeru je otpočela prije više od dvije decenije na RTCG. Rođena u Goraždu u Bosni i Hercegovini, djetinjstvo je provela u Sarajevu i Podgorici, gdje je završila osnovnu školu. Nakon srednje škole u Americi stekla je zvanje diplomiranog menadžera. Sa svega 19 godina ušla je u voditeljske vode i brzo shvativši da je voditeljski posao neodvojiv od novinarskog, prošla gotovo sve televizijske formate. Autorski pečat dala je veoma gledanoj informativno-edukativnoj emisiji Stižu bebe u trajanju od sedam sezona te uređivala i vodila emisiju zabavnog karaktera Dnevna soba. Njen izbor je bio i ostao živi program, no svjesna da televizija “troši lica” i da je nekada potrebna distanca ili promjena, nije odoljela izazovu koju nudi novo profesionalno iskustvo rada na privatnoj televiziji, koja se ogleda u većoj slobodi kreacije, kako emisije Dobar dan koju uređuje i vodi na TV Adria, tako i kompletnog zabavnog programana na čijem je čelu. Majka je trinaestogodišnjeg Andreja.

Zašto ste izabrali voditeljstvo, a potom i novinarstvo kao poziv?
– Rekla bih da je ovaj posao i poziv izabrao mene jer se kroz čitavo djetinjstvo, školovanje i odrastanje vezao za mene. Još u O.Š. Savo Pejanović, nastavnica biologije Desanka Desa Šutilović dala mi je nadimak “spikerica” i taj nadimak mi je ostao. Takođe, čitavo djetinstvo kroz majkin posao spikerke, bila sam prisutna u tom svijetu, a tokom osnovne i srednje škole, voljela sam da pišem sastave i poeziju.
Šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni razvoj?
– Imala sam sreću da još sa 19 godina uđem u svijet televizije i novinarstva i da sarađujem i da učim od najboljih u javnom servisu Crne Gore. Kako su godine prolazile, tako sam i ja sazrijevala, dok je za elementarne stvari od govora, akcentovanja, držanja, ponašanja, i još mnogo toga, najveći uticaj imala moja majka Ljiljana Blagojević.

“Moram vam priznati da je meni omiljeni programski format živi program”

Novinarski posao je uglavnom loše plaćen, često se ne zna za vikend, stresan je i iscrpljujući, no ima i lijepe strane. Zbog čega volite svoj posao?
– U svom poslu volim dinamičnost, kreativnost i prije svega mogućnost upoznavanja i ostvarivanja komunikacije sa ljudima iz svih profesija. I moram vam reći da obožavam svoj posao, a sada i rad sa mladim ljudima.
Koji je bio najteži, a koji najradosniji dan u Vašoj karijeri?
– Najteži momenat bio je kada sam bukvalno preko noći donijela odluku da pređem u Adria TV nakon 20 godina rada u Javnom servisu. To je bila brza odluka i nimalo jednostavna. Sada mi je svakako drago što je sve ispalo baš kao što sam i očekivala. Privatna televizija, poput Adria TV, daje vam mnogo više slobode, ali i mogućnosti u kreativnom izražavanju. Najradosniji dan je svakako bio kada sam prvi put odradila emisiju uživo. To je bio poseban momenat i trenutak, vodila sam Top Volej i taj osjećaj radosti s određenom dozom treme nikada neću zaboraviti .
Glavni novinarski zadatak je ispoštovati sve profesionalne zahtjeve. Koliko je to veliki izazov u živom programu, gdje su brojni i različiti sagovornici, od onih izuzetno inspirativnih do onih kojima se mora naći “žica”, neke pustiti da se “samointervjuišu”, jer pričaju uglavnom ono što žele i kada se morate naoružati posebnim taktom?
– Moram priznati da je meni omiljeni programski format živi program. Tokom svih ovih godina susrela sam se sa mnogobrojnim sagovornicima, od onih nakon kojih izađete prezadovoljni iz emisije, do onih koji se i ne snađu baš najbolje, ali vi ste tu da ih motivišete i u momentima nesnalaženja pomognete da pokažu i iskažu iz sebe sve što imaju. Imala sam situacija da skratim emisiju ukoliko više od sagovornika nisam mogla da izvučem ni jednu jedinu riječ. E, to je momenat kada ostanem bez takta (smijeh). Rijetko, ali dešavalo se.
Za dobar živi televizijski program važan je timski rad, ali i redakcijski duh. Koliko i rad i duh zavise od urednika?
– Televizija je isključivo timski rad. To je prvo i osnovno pravilo koje mora svaki pojedinac da shvati koji želi da se bavi televizijskim poslom. Jedni bez drugih ne možemo da funkcionišemo, ja bez montažera, kamermana, reditelja, organizatora, a ni oni bez mene. Ko nije u spreman za timski rad, a imala sam priliku da ih upoznam, taj zaista treba da promijeni poziv i profesiju. Što se tiče redakcijskog posla, trenutno u zabavnog redakciji, na čijem sam čelu je nas petoro i svi smo karakterno različiti, ali i vizuelno, no moram priznati da kao takvi odlično funkcionišemo. Urednički pristup je jako bitan, pogotovo kada su u pitanju mladi ljudi bez iskustva. Smatram da im je potrebna posvećenost, ali i jedan prijateljski pristup, a takav odnos nije postojao kada sam ja počinjala da radim.
Šta vam prvenstveno kao gledaocu smeta na našoj medijskoj sceni?
– Kao gledaocu smetaju mi preambiciozni ljudi koji bez pokrića i dovoljno znanja pokušavaju da se nametnu i gledaocima i sagovornicima. Izluđuju me nekulturna prekidanja sagovornika i još više od toga dugometražna postavljanja pitanja, u kojima kolege postave pitanje i ujedno daju odgovor. Ali, za to postoji daljinski upravljač, za sve ono sto ne želim da gledam i još manje da slušam.

Kompletan tekst možete pročitati u Graciji 219, decembar 2023.

Možda vas zanima

PRATITE NAS I NA INSTAGRAMU

NEDAVNO OBJAVLJENO