Direktorka Muzičkog centra Isidora Damjanović na druženju sa medijima povodom otvaranja nove sezone, kazala je da je baletska predstava Odustajanje rađena po motivima Roman o Londonu Miloša Crnjanskog, a govori o ruskom paru koji se upoznao na Krimu, ali je zbog rata bolji život potražio u Londonu, ne sluteći da je to najtragičniji izbor.
„Glavni lik ne želi da se uklopi u novo kulturološko okruženje. Roman o Londonu i balet koji smo radili postavlja suštinsko pitanje – Da li je multurkulturalnost utopija?, odnosno da li prihvatanje razlika postoji samo u jeziku, ili je nešto što suštinski postoji kao komunikacija između različitog kulturološkog konteksta kakav je Istok-Zapad“, naglasila je Damjanović.
Crnogorska publika, kako je rekla, sve više prepoznaje balet. “Zadovoljni smo što svakoga dana pronalazimo nove nade, koje potiču iz naših škola i što smo im stvorili ambijent u kojem mogu da se profesionalno razvijaju i ostvare. Trudimo se da unaprijedimo muzički život u Crnoj Gori. Nadamo se da ćemo pored naših ansambala, Crnogorskog simfonijskog orkestra i Crnogorskog baletskog ansambla jednog dana osnovati i horski ansambl. Uažavajući činjenicu da publika očekuje i ostale kvalitetne umjetničke sadržaje, trudićemo se da na scenu ubrzo postavimo muzičko-scenska djela, mjuzikle i opere“.
Višemedijska umjetnica prof.dr Snežana Arnautović Stjepanović, koja će održati predavanje Performativno tijelo/Tijelo kao manifest nesvjesnog, sjutra u 18 sati u Muzičkom centru, kazala je da joj je prelazak iz likovnih umjetnosti ka performansu bio dragocjen.
„U slikarstvu kojim sam se bavila skoro cijeli život bilo je nemoguće da iskažem sve što mi je bilo potrebno, a to jesu tragovi nesvjesnog koje sam spoznavala u snovima i koji se kroz pokret bolje manifestuju. Tijelo je tražilo svoj put ka performansu. Tijelo je jako moćan instrument. Ono je osnovni nosilac značenja na sceni, predstavlja sve kodifikovane modele izraza koje publika učitava i koji dolaze do njega na određeni način“, rekla je Arnautović Stjepanović. Na predavanju će, kako je najavila, govoriti o tijelu, njegovim principima, odnosu sa sobom i publikom, o svom prvom i posljednjem performansu.
„Ono što je najvažnije – pričaću o radovima studenata Instituta za umjetničku igru gdje predajem, koji su sa mnom na osnovnim, master i doktorskim studijama imali prilke da prolaze kroz proces performansa, konceptualne umjetnosti, da se bave drugačijim izrazom, na koji nisu navikli. Upravo je moja želja da kroz ovo predavanje donesem u Podgoricu malo drugačiji pokret“, pojasnila je.
Koreograf Aleksandar Ilić smatra da je svaki projekat zahtjevan, bilo da se radi o klasičnom baletu ili savremenoj igri.
„Uvijek pristupamo isto i u odnosu na različitost same strukture ansambla. Ovo je izuzetno mlad ansambl koji je tek počeo život i građenje svoje profesionalne istorije u Crnoj Gori i bilo je prilično izazovno staviti komad Miloša Crnjanskog u plesni kodeks. Mislim da smo svi dali maksimume, svako u svom domenu. Ovo je proizvod Muzičkog centra Crne Gore sa kojim se ne bismo posramili bilo gdje u svijetu“, istakao je Ilić.
Emotivno je vezan za nastanak Crnogorskog baletskog ansambla i uvijek ostavlja dovoljno prostora da bude prijatelj sa članovima i „da ih vodim kroz sve što ih čeka, a vrlo je uzbudljivo“.
Cijena karte za baletsku predstavu Odustajanje je 10, a za đake i penzionere 7 eura. Biletarnica je otvorena radnim danima od 9 do 15 sati, a za rezervacije i informacije možete pozvati 068 004 900.