Srđan Ivanović: Kritika je dužnost svakoga ko stvara

“Svojim radovima želim publiku da nasmijem, uljepšam im dan i natjeram ih ponekad da razmisle, bez pozadinske namjere, interesa ili koristi”, kaže ilustrator, novinar i grafički dizajner iz Podgorice

Piše Dragana Đurić
Foto Privatna arhiva

Mladi Podgoričanin Srđan Ivanović poznat je po svojim stripovima i ilustracijama koje objavljuje na Facebook i Instagram nalozima pod imenom Zaglavi se. Duhovitim osvrtima na aktuelne društvene teme privukao je pažnju korisnika društvenih mreža te uspio da ilustracijama vrati značaj kakav su imale. Pitali smo ga kako se može još predstaviti Srđan Ivanović, pored toga što je novinar, grafički dizajner i ilustrator.
“Kada se uklone titule, zanimanja i hobiji, Srđan je kao i svi ostali, možda malo više štreber za stvari koje voli, kao što su naučna fantastika, praistorija i mitologija, neko ko pije kafu bez šećera i ko je u stanju da satima priča o kuhinji. Ljudi koji me znaju za mene bi vjerovatno rekli da sam ‘dežurno gunđalo koje ponekad ima dobre fore. Ponekad, ne često’.”

Prvi njegovi radovi nastali su još u osnovnoj školi, što na časovima, što onda kada je trebalo da radi domaći. “Tada, a i sada me inspirišu iste stvari, samo na zreliji način. Inspiraciju sam nalazio u knjigama, enciklopedijama, filmovima i stripovima, čemu je trebalo mnogo ranije da se posvetim i usavršim. Ipak, kažu da kad god počneš nešto da radiš, na vrijeme je, samo da počneš”, kaže Srđan, čija karijera je jedno vrijeme bila vezana za radio. “Nažalost, zbog posla i obaveza više nemam vremena da se posvetim radiju. Radio sam tri sezone emisije Zaglavi se Pub na studentskom radiju Krš, u kojoj se govorilo o svim sadržajima iz svijeta pop kulture, od filmova, serija, muzike, stripa, animacije i video-igara, naravno filtrirajući sadržaje i dajući slušaocima najkvalitetniji izbor uz neposrednost i humor u zdravim dozama. Radio sam i kao novinar u štampanim i digitalnim medijima. Novinarstvo me više ne inspiriše kao nekad. More neprovjerenih vijesti bez ikakve informativne vrijednosti, konstruisanih tako da donose što više pregleda, klikova i komentara samo da bi se ispunile reklamne kampanje sponzora, obezvređuju sve ono što je novinarstvo. Novinarstvo, sedma sila, nekada srž informative, otkrivanja i ukazivanja na sve nepravde u društvu, pretvorilo se u propagandni bilbord. Tako da više uživam u svojim oblicima i linijama.”

Kompletan tekst možete pročitati u Graciji 178, maj 2020.

Možda vam se dopada