Pedesetih, u vrijeme velikog uspjeha sa filmom Sabrina, sve djevojčice i djevojke su željele izgledati kao Odri Hepbern: kratka kosa, ribarske podvrnute pantalone, majica sa čamac izrezom koja je otkrivala njen prelijepi vrat i ramena. Ili, mala crna haljina sa četvrtastim izrezom i baletanke na nogama. Veoma je voljela tu malu, crnu haljinu koju je nosila na nevjerovatan način, uz velike naočare, rafinirane punđe i dekoltee, uz cipele s visokim petama, čineći savršenu sliku elegancije. Između ostalih noviteta Odri je lansirala i onaj bojenja samo jednog pramena kose, upotrebu duge muštikle i nošenje bižuterije sa određenom dozom uobraženosti. Šik marama oko vrata, guste i izvijene obrve u obliku krila galeba koje naglašavaju oči, izražajna i malo produžena linija smeđeg eyelinera na kapcima, nježno i slatko lice srne: to je Odrin stil.
View this post on Instagram
Na dan njenog rođenja, 4. maja, svake godine Firenca i Njujork se ujedinjuju pod okriljem umjetnosti, jer Sotheby’s stavlja na licitaciju kamene kopije u obliku njenog stopala, urađene prema drvenom modelu, koji je 1954. uradio Salvatore Feragamo, i koji se čuva u Muzeju Palazzo Spini Feroni u Firenci.
View this post on Instagram
REKLI SU O ODRI…
Sesil B. Demil – Ova djevojka će uspjeti da ubijedi cijeli svijet kako su grudi i obline nepotrebno nasljedstvo iz prošlosti. Nikom na setu nije trebalo više od pet minuta da se zaljubi u nju. Previsoka je, prekoščata, ima prevelika stopala i prenježno lice. Ali, nikad nisam upoznao ženu tako čvrstog karaktera.
Kolet – Odri je za mene bila kao blago pronađeno na jednoj plaži u Monte Karlu. Krhka kao srna, ali iza takvog izgleda krila se snažna ličnost. Nikad nisam sumnjala da će postati slavna žena.
Iber de Živanši – Počeo sam je oblačiti kada je bila još djevojčica, njene mjere su iste kao prije 30 godina. Izvanredna je u svemu.
Sidni Šeldon – Imala je osobine koje nijedna druga glumica nije, bila je zanimljiva mješavina dame i đavola. Bilo je fantastično raditi sa njom: bezgranično talentovana, a nimalo uobražena.
Bili Vajlder – U cjelokupnom životu i karijeri Odri Hepbern su uvijek prisutne dvije konstante – zaljubljenost i profinjenost.
Vilijem Vajler – Kada sam pogledao prve scene Praznika u Rimu, odjednom sam shvatio da će se cijeli svijet u nju zaljubiti.
View this post on Instagram
GLUMICA, MAJKA, AMBASADORICA UNICEFA…
Život Odri Hepbern bio je, kako kaže njen sin Šon Hepbern Ferer, “kao film podijeljen na tri dijela: karijera glumice, uloga majke i odanost UNICEF-u”. Godine 1988. postala je specijalni UNICEF-ov ambasador, i na tu ulogu bila je najponosnija, nekoliko godina posvetila je radeći na poboljšanju uslova života siromašne djece i njihovih porodica u zemljama Trećeg svijeta.
Eda Katlin Van Himstra Hepbern-Raston, poznatija kao Odri Hepbern, rođena je 4. maja 1929. godine u Briselu, otac je bio engleski bankar, a majka holandska grofica, koja je iz prvog braka imala dva sina. Njena porodica je bila prilično bogata, što roditelje nije spriječilo da se razvedu zbog neslaganja oko upravljanja porodičnom imovinom, kada je bila još djevojčica. Nakon razvoda njena majka je, zajedno sa djecom, preselila u Holandiju. Početak Drugog svjetskog rata i oduzimanje dobara majčinoj porodici učinili su da upoznaju glad i patnju. Odri se često i sa tugom prisjećala tog ratnog perioda. Buduća glumica je cijele dane provodila u krevetu, čitajući da bi zaboravila na glad. Iscrpljena hladnoćom i nedostatkom hrane imala je ozbiljnih zdravstvenih problema što je nije spriječilo da aktivno učestvuje u Pokretu otpora. Nakon završetka rata sa majkom je preselila u London, te na Konzervatoriju za muziku i ples počela sa časovima plesa. U 21. godini je postala model, bila je veoma vitka i krhke građe, visoka 170 cm, teška samo 48 kilograma, nosila je konfekcijski broj 34.
View this post on Instagram
PRAZNIK U RIMU
U Montekarlu, na snimanju filma Monte Carlo baby, primijetila ju je francuska spisateljica Kolet i angažovala za svoju komediju Gigi, prilagođenu teatru. Njen pozorišni debi desio se 1951. na sceni brodvejskog Fulton Theatrea, a uspjeh je bio toliki da je nakon jedne nedjelje repriza, neonski natpis na ulazu “Gigi & Aydrey Hepburn” promijenjen u “Aydrey Hepburn & Gigi”. Nakon tog uspjeha, 1953. je uslijedio poziv Vilijama Vajlera da glumi u Prazniku u Rimu. Mlada 22-godišnja glumica se pojavila u ulozi pomalo ćudljive princeze, za koju je dobila Oskara, a publika iz cijelog svijeta bila očarana ovom izvanrednom djevojkom: smeđokosom, tananom, skoro bez grudi, sa dva velika crna oka, romantičnog i nježnog izraza, kojoj su bili dovoljni samo jedna bijela haljina, nova frizura i dijadema da bi se pretvorila u pravu princezu.
View this post on Instagram
VJEČNA LJUBAV PUBLIKE
“Publika je moj lik povezivala sa vremenom kada su se filmovi voljeli, kada su glumice bile elegantne, a muzika milozvučna. Kada mi neko napiše: gledajući jedan od tvojih filmova svijet mi se čini manje lošim, veoma sam sretna”, govorila je Odri, a ljubav njene publike, iako je snimila samo 26 filmova, nikada je nije napustila, pa niti nakon njene smrti, 20. januara 1993. godine. Motiv za ovu vječnu ljubav pronašli su u njenom perfektnom stilu, prirodnoj eleganciji, koji čine nezaboravnom scenu kada na vespi, sa Gregorijem Pekom obilazi Rim, ili kada popravlja šešir Henfriju Bogartu u Sabrini, ili kada lagano silazi niz mermerne stepenice Pariške opere u Funny Face. A kako zaboraviti njen doručak, kafu i vrući kroasan u Doručku kod Tiffanyja ili začuđenost profesora Higinsa kada je ugleda spremnu za bal u My Fair Lady! Postala je poznata u cijelom svijetu, svima se sviđao njen stil, nevjerovatna elegancija, ta njena delikatna figura u tako očitoj suprotnosti sa tadašnjim zvijezdama, Merilin Monro ili Džejn Rasel.
View this post on Instagram
Priredila Snežana Crkvenjaš